HTML

Miről szól az oldal?

2010. november 17-én nagy fába vágom a fejszém: a 25. születésnapom alkalmából belevágok egy 1 éves edzésbe, amellyel célom, hogy a jelenlegi túlsúlyt ledobjam és visszaszerezzem a régi, egészségesebb formám. A blogban elsősorban az edzés előrehaladtával látható fejlődés fotódokumentációi lesznek fent, valamint a használt edzéstervek, technikák.

Linkblog

2010.11.15. 12:37 365NE Admin

A 365 nap módszertana

1. Kontroll


Súly és méret: a 365 nap edzés előtt lemérem a pontos súlyomat illetve a derék, a comb, a mellkas, a bicepsz és a tricepsz méreteit. Ezeket a méréseket minden hónap 17-én ismétlem meg. Az egy hónapos időközöket tartom reálisnak, mert ennyi idő alatt egyértelmű változások állhatnak be.

A kontroll másik eleme az edzésenkénti fotók elkészítése lesz. Ezekből szintén minden hónap elteltével összeállítok egy "előtte/utána" illusztrációt, az adott periódusra vonatkozóan (november/december; december/január; január/február; stb.), majd félidőben egy összefoglaló ábrát (november/május). 

A fotókkal kapcsolatban felmerült egy probléma: az összehasonlíthatóság csak akkor lesz jó, ha minden kép ugyan olyan körülmények között készül. Otthon éppen ezért kimértem, hogy hol tudom elhelyezni a fényképezőt, hova kell állnom és milyen szögben, milyen fényt használok (lámpa+vaku lett a befutó) és hogy mit viselek (egy száras fürdőnadrágot választottam). A gond az, hogy mindezt nem biztos, hogy tudom majd rekonstruálni, ha a barátnőmnél vagyok és arra a napra esik az edzés. 

2. Edzéstervek

Egyelőre két edzésterv szerepel a terveimben és több olyan van, amit a későbbiekben be szeretnék majd építeni. A biztosan használt technikák:

A) November 17-től "alapozás" gyanánt a 100 fekvőtámasz  és a 200 felülés névre hallgató edzésterveken fogok végigmenni, némi változtatással. Ha valaki beleolvas ezekbe, akkor látni fogja, hogy heti 3 edzésnapot javasolnak - én minden második nap csinálni fogom, mindkét programot, vagyis 18 edzésnappal és ugyan ennyi pihenőnappal 36 nap alatt végzek az egésszel. Korábban ezt a két programot már csináltam: egy fekvőtámasz-sorozat után tettem be egy felülés-sorozatot, majd újra fekvőtámasz és újra felülés, amíg a napi adag le nem ment.

B) Az első szakasz után egy durvább edzés következik majd: szintén kipróbált és néhány elemében módosított tréningről van szó. Arnel Ricafranca egy régebbi, 300 Workout névre hallgató programjának elemeit fogom minimum heti 3 alkalommal végigcsinálni. Az edzésnapok számánál azért írtam minimum 3 alkalmat, mert véleményem szerint a 300 Workout az egyik legkegyetlenebb, legkíméletlenebb, legnehezebb edzésterv, így igen valószínűtlen, hogy 4-5 nap is tudjam csinálni (korábban volt olyan, hogy az edzés után az izomláztól nem tudtam felülni az ágyban, vagy éppen egy tüsszentésnél azt hittem, hogy szétszakad a hasfalam).

Mint az följebb írtam, van ezen kívül több olyan tréning-típus, ami megtetszett: akad ezek között speciális hasizom-gyakorlattól kezdve kardió-edzésen át minden. A 365 nap  előrehaladtával ezekről is lesz egy-egy bemutató bejegyzés - meglátom majd, hogy hogyan és hova tudom beépíteni őket.

3. Feltöltések:

A fotókat - ha az időm engedi - minden alkalommal az edzést követően teszem közzé, vagy hétvégén, tömbösítve. A kép mellé felkerül az elvégzett gyakorlat leírása: miből, hányat csináltam, mi volt minimum az egyes gyakorlatokhoz, mi volt az elvárt mennyiség és mennyi a teljesített érték.

Szólj hozzá!

Címkék: módszertan alapok a 365 nap edzéshez


A bejegyzés trackback címe:

https://365napedzes.blog.hu/api/trackback/id/tr342622807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása